Iliušinas Il-76: Šiuolaikinis Karinių Transporto Lėktuvų Lyderis
Iliušinas Il-76 (rusų: Илью́шин Ил-76; NATO ataskaitų pavadinimas: Candid) – tai daugiafunkcinis, keturių variklių turbofan strateginis transporto lėktuvas, sukurtas Sovietų Sąjungos Iliušino dizaino biuro. Jo pirmasis skrydis įvyko 1971 m. kovo 25 d., o į tarnybą jis buvo įvestas 1974 m. birželio mėn.
Istorija ir Naudojimas
Il-76 buvo sukurtas kaip komercinis krovinių vežėjas, siekiant pakeisti Antonov An-12. Šis lėktuvas buvo konstruojamas transportuoti sunkią techniką į atokias, sunkiai pasiekiamas vietas. Karinės versijos buvo plačiai naudojamos tiek Europoje, tiek Azijoje, tiek Afrikoje, įskaitant naudojimą kaip oro degalų papildymo lėktuvą arba vadavietę.
Techniniai Duomenys
- Varikliai: 4 × Soloviev D-30KP turbofan
- Maksimalus krovinių svoris: 170,000 kg
- Greitis: 900 km/h
- Skrydžio nuotolis: 5,000 km
- Paslaugų aukštis: 13,000 m
Karinė Istorija
Il-76 buvo pagrindinis Sovietų strateginis transporto lėktuvas. Nuo 1979 iki 1991 m. Sovietų oro pajėgos atliko 14,700 skrydžių į Afganistaną, transportuodamos daugiau nei 786,200 karių ir 315,800 tonų krovinio. Šis lėktuvas taip pat buvo naudojamas humanitarinėms operacijoms ir ekstremalioms situacijoms.
Šiuolaikiniai Atnaujinimai
2010 m. buvo pranešta apie modernizuoto Il-76MD-90A modelio gamybą. Šis modelis turėjo gauti naujus variklius ir aviacines sistemas, kurios atitiktų šiuolaikinius reikalavimus. Planuojama, kad komercinės versijos, tokios kaip Il-76TD-90A, bus pristatomos iki 2028 m.
Incidentai ir Iššūkiai
Per savo tarnybos metus Il-76 patyrė daugybę incidentų. Nuo 2022 m. Ukrainos invazijos metu pranešta apie kelis šio lėktuvo numušimus, įskaitant 2024 m. sausio 24 d. įvykusį incidentą netoli Belgorodo, kurio metu lėktuvas galimai gabeno Ukrainos karo belaisvius.


Parašykite komentarą